شبکۀ صهیونیستی: حزب‌الله برای نخستین‌بار از پهپاد‌های شاهد ۱۰۱ استفاده کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

شبکۀ صهیونیستی: حزب‌الله برای نخستین‌بار از پهپاد‌های شاهد ۱۰۱ استفاده کرد

شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد پهپاد‌های الکتریکی جدید مورد استفاده حزب الله بسیار بی‌صدا است و تقریباً صدای آن از زمین شنیده نمی‌شوند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۸۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند حزب‌الله لبنان از هفته جاری برای نخستین بار شروع به استفاده از پهپاد‌های جدید از نوع «شاهد ۱۰۱» کرده است که شناسایی و رهگیری آن از سوی سامانه‌های پدافندی اسرائیل بسیار دشوار است.

تلویزیون اسرائیل (کان) تصریح کرد: پهپاد‌های الکتریکی جدید مورد استفاده حزب الله بسیار بی‌صدا است و تقریباً صدای آن از زمین شنیده نمی‌شوند، این جنبش روز پنجشنبه یکی از این پهپاد‌ها را شلیک کرد که منجر به کشته شدن افسری از تیپ «آلون» (نیرو‌های پیاده‌نظام ذخیره) شد.

شبکه کان افزود: پهپاد‌های جدیدی که حزب‌الله شلیک می‌کند، دارای موتور الکتریکی، بُرد پروازی ۱۹ کیلومتر و قابلیت حمل مهمات به وزن ۱۰ کیلوگرم مواد منفجره هستند.

کان تصریح کرد: حزب‌الله هر بار ابزار‌های جنگی جدید بیشتری را وارد رویارویی با «اسرائیل» می‌کند که این بار نوبت پهپاد‌های الکتروتیکی است.
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر با اشاره به افزایش حملات حزب‌الله لبنان علیه مواضع اسرائیل، گزارش داده بود میزان دفعات به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق جنوبی نهاریا واقع در شمال فلسطین اشغالی به میزان ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

نهاریا در مجاورت دریای مدیترانه، نزدیک‌ترین شهر ساحلی فلسطین اشغالی به کشور لبنان است.
بر اساس این گزارش، حزب الله همچنان در حال انجام عملیات نظامی علیه اهداف اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی است و اخیرا دامنه تیراندازی و هدف‌گیری را گسترش داده است.

این افزایش میزان به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار در حالی است که بسیاری از موشک‌ها و پهپاد‌های شلیکی حزب‌الله، بدون فعال کردن هشدار‌ها وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی می‌شوند و پدافند هوایی اسرائیل برای دفع این حملات را مختل می‌کنند./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار